Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse, följa upp hur webbsidan används, samt för att stödja vår marknadsföring. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.

Jag förstår

Om din mobiltelefon har skadats...

  • Leta reda på inköpskvitto, orderbekräftelse eller garantibevis som visar inköpsdatum, pris och var mobiltelefonen är köpt.
  • Fyll i skadeanmälan (pdf) och beskriv händelseförloppet så tydligt du kan. Om du inte kan fylla i blanketten i din webbläsare, prova en annan webbläsare eller öppna filen i en pdf-läsare – installera en pdf-läsare gratis.
  • Skicka skadeanmälan plus bild på kvitto eller liknande till civilskador@ica.se. Glöm inte att ange ditt försäkringsnummer eller försäkringstagarens personnummer i rubriken på mejlet!

Om din mobiltelefon har blivit stulen eller försvunnit...

  • Gör en polisanmälan.
  • Spärra telefonabonnemanget hos din operatör.
  • Leta reda på inköpskvitto, orderbekräftelse eller garantibevis som visar inköpsdatum, pris och var mobiltelefonen är köpt.
  • Fyll i skadeanmälan (pdf) och beskriv händelseförloppet så tydligt du kan. Om du inte kan fylla i blanketten i din webbläsare, prova en annan webbläsare eller öppna filen i en pdf-läsare – installera en pdf-läsare gratis.
  • Skicka skadeanmälan, bild på kvitto eller liknande, spärrintyg från operatören och polisanmälan där alla uppgifter om telefonen finns med till civilskador@ica.se. Glöm inte att ange ditt försäkringsnummer eller försäkringstagarens personnummer i rubriken på mejlet!

Besök oss på Facebook

Om du har en fråga om våra försäkringar svarar vi på frågor via Facebook alla vardagar kl 8-18.

› Till ICA Försäkring på Facebook

I händelse av skada

Glöm inte att spara kvitton på alla utlägg som du vill ha ersättning för.