Under oktober har hela ICA kraftsamlat för att bidra till cancerforskningen och Rosa Bandet-kampanjen 2021. Nu kan vi stolt presentera resultatet.
Så har vi på ICA Försäkring bidragit 2021
För varje såld olycksfallsförsäkring under oktober månad, har vi på ICA Försäkring skänkt 150 kronor till Rosa Bandet-insamlingen. Det har totalt genererat 132 900 kronor i bidrag till Cancerfonden.
– Det är första gången vi som företag är med och bidrar till Rosa Bandet, men jag kan lova att vi vill göra det nästa år igen. Vi är glada över uppslutningen från våra kunder, och över att kunna dra ett strå till stacken för den livsviktiga cancerforskningen säger Caroline Farberger, vd på ICA Försäkring.
› Rosa bandet 2021 – läs mer om kampanjen
Hela ICA-familjens bidrag
ICA är huvudpartner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj och har bidragit sedan 2003. Tillsammans har vi inom ICA och våra kunder slagit förra årets rekord och bidragit med över 57 miljoner kronor till årets insamling, som totalt kom upp i 97 miljoner kronor till cancerforskningen.
ICA Bankens kunder har bidragit
ICA Bankens kunder har genom gåvoknappar i bankens app och internetbank totalt bidragit med 295 650 kronor till årets insamling.
› Här tackar ICA Banken sina kunder för deras generösa bidrag
ICA-butikerna och Apotek Hjärtat
I ICA-butikerna har kunder kunnat köpa rosa varor, rosa band och rosa armband, vilket totalt har genererat rekordsumman 47 miljoner kronor till cancerfonden.
Vårt systerbolag Apotek Hjärtat har erbjudit ett 40-tal "rosa" produkter, där 5 kronor per såld vara har gått till insamlingen. De har också sålt rosa band och armband. Totalt bidrog de med ca 10 miljoner kronor, vilket toppade förra årets rekord.