På icaforsakring.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Jag förstår

Frågor och svar

Vanliga frågor

Varför ska jag välja ICA Försäkring?

Svar:

ICA Försäkring är en uppstickare på försäkringsmarknaden och vi vill utmana de stora bolagen så du ska få bättre försäkringar för dina pengar. Vi vill förnya och förändra branschen på många olika sätt, bland annat modernisera hur man köper försäkringar och hur du som kund upplever försäkringen under året.

Att vi är en del av ICA gör oss till ett tryggt val, och vi kommer se till att vara det bästa försäkringsbolaget för ICAs kunder. Bland annat får du ICA-bonus på din försäkring på samma sätt som när du köper mjölk.

Får man ICA-bonus på sina försäkringar?

Svar:

Ja. Har du ett av ICAs kort får du ICA-bonus på hela försäkringskostanden på dina försäkringar hos ICA Försäkring, på samma sätt som när du handlar mjölk.

Vad gör jag om jag får en skada?

Svar:

Flera av våra försäkringar kan du göra en skadeanmälan direkt på webben och här hittar du information om hur du gör en skadeanmälan beroende på vilken försäkring det gäller.

Du kan också ringa in och göra en skadeanmälan på 033-435 98 00, vardagar 8-16.

Hur betalar jag månadsvis via autogiro?

Svar:

Har du tecknat bil-, hem-, hus-, eller olycksfallsförsäkring medföljer det en autogiroblankett som ligger längst bak i försäkringsbrevet. Skicka in den ifylld och underskriven så fort som möjligt, så att vi hinner registrera autogirot i god tid innan försäkringen skall starta.

Har du tecknat djurförsäkring, anmäler du e-faktura i din internetbank.

Du kan även ladda ned autogiroblanketten här.

Bra att veta - Autogiroblanketten kan användas för alla ICA Försäkringars försäkringar, utom hund- och kattförsäkringen. Där kan du istället välja e-faktura.

Var ringer jag om jag behöver assistans efter kontorstid?

Svar:

Du ringer vår bilskadjour på telefon 08-517 928 16.